تکالیف مالیاتی کسب و کارهای کوچک و نوپا

وجود محدودیت‌ها برای شرکت‌های نوپا و خرد، گاها باعث می‌شود تا بعضی شرکت‌ها از ابتدا به فکر انجام تکالیف مالیاتی خود نباشند. حتی گاهی گفته می‌شود که تا یک سال اول شرکت دارای معافیت‌های مالیاتی است که کاملا اشتباه است و در هیچ بخشی از قوانین مالیاتی ذکر نشده است. این نوع تصور از مسائل مالیاتی، قطعا مدت‌ها بعد مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت که شامل هزینه‌های بیشتری خواهند شد. لذا ماناکا برای تکالیف مالیاتی کسب‌و‌کار‌های کوچک و نوپا برنامه ویژه‌ای را طراحی و در قالب این خدمت ارائه کرده است.

بدون دغدغه محدودیت‌های مالی

ماناکا بر این موضوع نیز واقف است که انجام تکالیف مالیاتی کسب‌و‌کار‌های کوچک و نوپا و همچنین استارتاپ‌ها (که معمولا دچار محدودیت‌های مالی زیادی هستند) ممکن است فشار نسبتا زیادی را به این مجموعه‌ها وارد کند؛ لذا سعی کردیم تا حد امکان با کمترین هزینه تمامی امورمالیاتی استارتاپ‌ها و شرکت‌های تازه تاسیس را انجام داده و مشاوره‌های مالیاتی لازم را در زمان‌های مناسب به این شرکت‌ها ارائه دهیم.

معافیت‌های مالیاتی و تسهیلاتی که از سمت دولت وضع می‌شوند، از جمله معافیت مشاغل با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد ریال، کسب‌و‌کارهای دانش بنیان و مستقر در پارک‌های علم‌و‌فناوری و… می‌توانند مشمول کسب‌و‌کار شما نیز بشوند و همراهی یک مشاور مالیاتی خبره، شما را از تمامی این مشوق‌ها مطلع خواهد کرد.

خشت اول را در جای خودش قرار دهید

مالیات‌های سنگین برای کسب‌و‌کار‌های نوپا یکی از پدیده‌های نسبتا شایع است. زمانی که در ابتدای فعالیت شرکت‌ها توجهی به قوانین مالیاتی ندارند، ممکن است در بخش‌های مختلفی دچار انجام اشتباه شوند. در واقع همان ضرب المثل معروف “خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج” اتفاقی است که برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا رخ می‌دهد؛ شاید اهمیت انجام اصولی تکالیف مالیاتی در ابتدای فعالیت، موضوع بسیار مهمی به نظر نیاید، اما در آینده ممکن است هزینه‌های بسیاری را به بار بیاورد. وجود یک مشاور مالیاتی حرفه‌ای در کنار یک کسب‌و‌کار نوپا می‌تواند از همان ابتدا همه چیز را در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار دهد.

در صورت نیاز به مشاوره و پرسش مورد خود، فرم زیر را تکمیل نمایید: